Renovering av plan två

Det ofärdiga är det vackra!

VI renoverar plan två och jag skissar på färg och mönster för inredningen. Huset är byggt 1933 och har varit tvåfamiljsvilla därav den konstiga planlösningen som vi fått ändra på. Jag är jätterädd att allt skall se för nytt ut när det är klart. För jag älskar det gamla, det nötta och det ofärdiga. Tur att vi med tre barn sliter så bra på sakerochting!

Ett färg- och mönstertema för plan två. Snickerifärgen är Farrow&Ball från Engelska Tapetmagasinet och de underbara kulörerna heter "Old white" och "Slipper satin". Trycke från Byggfabriken. För övrigt helt underbar butik som öppnat på Olivedalsgatan i Göteborg! Tapeter Botanica och Bellis från Eco Wallpaper. Den mörka rutan är ett mörkchokladbrunt kuvert som får visa färgen som ett skåp skall målas med. Lilla gröna ulltygbiten är ett tygprov på soffan.

En gjuten betongplatta med en golvfris runt om. Här skall stå en liten kamin.

Fönstren har jag ritat och gissa om jag var nervös för om jag hade måttat rätter leveransen kom!

Tapeter uppifrån höger och ner. River, Bellis, Diamonds och Botanica från min tapetkollektion i samarbete med Eco Wallpaper.



Våra snickare gör så fint! 





Kommentarer

Populära inlägg